Thursday 4 March 2010

AKU JANJI TAK BUAT LAGI

“21…..”, doc. ALI ZUKAILY memanggil no.kehadiran aku..
Aku tersentap....
SAYA… OPSs… NA’AM…!!”,aku tak sengaja menyahut dalam bhs melayu sambil menahan ketawa..
“sapa nama kamu….!?”,doc. menanya..( dalam hati aku da gelabah..tgu bala pe yg nk dtg..)
“Muhammad shafiq..”
“Pe yang kau gelak2 tu..nape jawab dua kali..” (muka doc da len macam..)
“aku silap nombor.... aku ingtkan no.20.. aq tersalah no. doc…”,masak la aku kali neh..(alasan yg tidak munasabah keluar secara spontan..)
“tu no aku..”seorang pelajar filipina menyampuk.. (ahh.. potong tol mamat neh....)
“ I’Allah xde masalah doc.”aku cube tenangkan keadaan.. :D
“%$#@@$%^&*NY&*MHG#$^(**&^%.........(CENSORED)…….%$$#^&^%$#!!@!$#@!$&&^$#@^%&*KL(&&%.....”kena nasihat.....(aku tak paham ape yang doc. ckp da.. sambil kepale tunduk akur akan kesalahan yang telah dibuat) ;(
Setelah lme die bg NASIHAT kt aku… pastu die sambung blk amek attendance…
...............................................................................................................................................................................
5minit sebelum kejadian…………….
“fikri, aku cabar kau jawab SAYA mse doc. amek ghiab nanti..”
“kalau aku ckp kau nk bg pe..”
“aku bg………”
“16……..!!” No. fikri disebut….
“NA’AM…”die menyahut..
“ceh..”
Kemudian..
“21…..”, doc. ALI ZUKAILY memanggil no.kehadiran aku..
Aku tersentap....
Begitulah ceritanye….. macam budak2 kn.. huhu… tp aku xsempat nk mntak maaf kt doc… ngeh9.. “YA DOKTUR ALI, ANA ASIF JIDDAN.. WALLAHi, LAN AF’AL ZALIKA MAR’ROH UKROH…” hehe.. tue pon kalu doc bukak blog aku…hik9…. Pape pon aku malu giler tadi tapi muka still kewl.. mekasih kpd diri ku sendri kerana berjaya menyenarai-hitamkn sekali lagi dlm klas die….isk9..... :(
P/S: Jangan la memain lg dlm klas(walaupon klas xstat lg…isk9..)
P/S2: jangan hampiri FIKRI… hak9…
P/S3: acly, aku nk cmpur sume elemen penulisan dlm blog neh… so, ni post yg pertama.. tgh cri bhn…hehe…
*perterjemahan adalah mengikut ape yang aku paham :p

No comments:

Post a Comment